Na co zwrócić uwagę wybierając program magazynowy dla małej firmy?

Truizmem jest stwierdzenie, że każda firma, również mała, posiada swoją własną specyfikę, która z kolei warunkuje jej unikalne potrzeby w kwestii obsługi i funkcjonowania. Podobnie jest oczywiście z przedsiębiorstwami, które planują niezbędny dla nich zakup oprogramowania magazynowego.

Program magazynowy – 7 cech ważnych dla małej firmy

Poniżej przedstawione zostało 7 najważniejszych funkcjonalności, które powinien posiadać program do magazynowania usprawniający prowadzenie magazynu przeznaczony dla niewielkiego przedsiębiorstwa.

1. Możliwość projektowania własnych wydruków (również konfigurowania własnych PZ, WZ i innych dokumentów), raportów, etykiet. Elastyczność konfiguracji wszelkich wydruków jest istotna – pozwala na samodzielne (a więc tańsze) dokonywanie zmian, które z pewnością czekają każdą firmę.
2. Wiele możliwości współpracy z innymi użytkownikami – praca sieciowa, przez Internet (hosting) lub z klucza USB
3. Import/export danych z Excel, obsługa plików CSV, PDF, własne API, baza danych.
4. Obsługa plików JPK, możliwość pobierania danych kontrahentów z bazy GUS, multijęzykowość interfejsu, wielowalutowość.
5. Zintegrowanie z kolektorami danych, czytnikami kodów, drukarkami fiskalnymi i drukarkami etykiet.
6. Możliwość obsługi sprzedaży (faktury, paragony), ofert i zamówień.
7. Możliwość integracji z popularnymi sklepami (PrestaShop, Allegro, Shoper, SkyShop, Click Shop).

Jak przygotować się do zakupu oprogramowania?

Dobre programy magazynowe muszą uwzględniać konkretne potrzeby firmy i ułatwiać zarządzanie magazynem. Dlatego przed dokonaniem zakupu trzeba bardzo szczegółowo przeanalizować wymagania, jakim musi sprostać oprogramowanie, przewidzieć, co może być potrzebne w przyszłości (najczęściej zakup nawet dodatkowego modułu razem z programem podstawowym jest tańszy niż dostosowanie programu albo dokupienie modułu po jakimś czasie). Oczywiście, nie sposób rozpoznać wszystkich problemów i zmian, jakie przyniesie życie, ale opierając się na doświadczeniu własnym i innych oraz planach rozwoju, da się choć w części ocenić przyszłą przydatność pewnych modułów. Kolejnym etapem jest wysłanie zapytań i wnikliwe przeanalizowanie odpowiedzi firm oferujących programy. Doprecyzujmy wszelkie ogólniki i wyjaśnijmy nawet najmniejsze wątpliwości a z pewnością uda się nam dokonać wyboru najbardziej korzystnej dla nas oferty.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here